5 Ağustos 2008 Salı

GEZMELERE DEVAM;)VE İLK VİDEOMUZ..

ilk video denememiz...

yaşasın,sorunumuz halledildi,artık videoda ekleyebileceğiz:)bu eski bir çekim,denemek için koydum ve çok şükür oldu.daha önce defalarca denememe rağmen,olmuyordu,bağlantıyı hızlandırdık,bu kez ekledi...nisan ayında,zülüşlere gittiğimizde,özgür dayısıyla boks çalışmaları sırasında çekmiştik:)))

Tuna ile gezintilerimiz devam ediyor;)perşembe günü Filiz arayıp"hadi Tuna yı al gel,Hümeyra ya da haber veririz,çocukları havuza sokalım"dedi.daha kahvaltı bile yapmamıştık ama gitme saatimize daha 2 saat vardı,sağolsun Lokman amcamız bizi arabasıyla alıp evlerine bırakacak,dönüştede yine evimize getirecekti.hızlı bir şekilde kahvaltımızı yapıp,çantamızı hazırladık.günümüz çok güzel geçti.sağ olsun Filiz yine bir dolu pasta-börek yapmıştı.Hümeyra teyzemiz kısır yapıp getirmiş,Filiz in yoğurduğu hamur mayalanınca,ben açtım,Hümeyra pişirdi,Filiz Enes i uyuttu,Tuna da dizimin dibinde;) oyuncaklarla oynadı.bana hiç sıkıntısı olmadı o gün yumurcağımın.yemekten sonrada,Enes uyandı ve teraslarına koydukları,kocamaaaan şişme havuz a soktuk çocukları.bende Tuna yı şişme havuzuna ve ya küvete su doldurup,leğene su doldurup sokuyorum ama tabiki suyu ılık oluyordu,Enes in havuzu nasılsa güneşin altında diye Filiz tekrar sıcak su koymuyormuş.Tuna ilk girdiğinde,su soğuk geldi ve hemen çıkmak istedi:))ama maşaAllah Enes alışmış,onu hiç etkilemidi,yüzme çalışmalarına başladı;))o kadar şirin görünüyorduki suyun içinde suyla boğuşurken:)))Tuna nında çok hoşuna gitti.sağolsun Filiz belki 7-8 kova sıcak su koydu,ancak ılıdı su,yani bizim girebileceğimiz ılıklığa ulaştı;)Tuna da,suyun içinde,oyuncak gemiyle oynadı.çocuk hiç yüzen birini,yüzülen bir yeri yakından görmediki şimdiye kadar,nerden bilsin yüzmeyi:(ama Filizlerin sitede güzel bir havuz var ve Filiz orda gençler yüzerken,Enes i yüzdürmeleri için onlara veriyormuş,çocuk gördüğü her hareketi taklit etti maşaAllah,belki derin olsaydı havuz,yüzecekti bile.Suzan a anlattığımda"ben sana diyorum işte,ben Dila yı Altınpark ın yüzme havuzuna götürünce sizde gelin,çocukların çok hoşuna gidiyor diye"dedi.olabilir aslında,nasılsa çocuk havuzu,derin değil ve hijyene dikkat ediliyor,daha önceden gitmiştik yüzmeye Suzanlarla.heleki şu sıcak havalarda,gerçekten ferahlatır,ama onlar gittiğinde hiç müsait olamamıştık,birdahaki sefere inşallah.sonrada ben Tuna yı uyuttum,kalkıncada,Enes in oyun odasında güzel güzel oynadılar,bizde sohbet etme imkanı bulduk Filiz ve Hümeyra ile.sonrada Lokman amcamız evimize bıraktı sağolsun.yine babamız çok yoğun olduğu için bize katılamadı:(

cumartesi günü ise,anne olunca anladım sitesinden bir süredir yazışıp,daha önce de 2 kez buluştuğumuz arkadaşlardan Suzan ve kızı Sude ile,yine yazışıp,ilk defa tanışacağımız Şehnaz ın,45 günlük oğlu İrfan ı görmeye gittik.Sude çok hareketli bir kız maşaAllah,annesini hiç oturtmadı nerdeyse,zavallı Suzan,gittiğimizde"Sude,dur,Sude yapma"diyordu,gelirken yine aynı şeyleri söylüyordu:(Allah sabır versin,ben Tuna ya hareketli diyorum ama,hiç değilse,çok şükür gittiğimiz yerlerde hiç benden ayrılmadığı için,birşeyi kıracak,bir şeyi dökecek endişem olmuyor,dışarda daha çekingen.bir ara Sude nin sesi çıkmadı,civa gibi kayıp kayıp odadan odaya gidiyordu kerata.nerede diye Şehnaz bakmaya gittiğinde"aaaaaa!!!"diye bir hayret nidası duyduk,Suzan koşarak gitti,meğer pul biber ve tarçın ı mutfağa savurmuş:))hemen temizlediler.gerçi çok fırsatları olmadı oynamaya ama yinede diğer görüştüklerimizden,daha uyumluydular maşaAllah.artık birlikte oynamaya alışıyorlar yaşları büyüdükçe.sadece Suzan ın eşi bizi eve bıraktı sağolsun,biz arkada oturuyorduk,Sude de bizim yanımızda oturmak istedi,oynarken,oynarken önce Sude Tuna ya vurdu,sonrada Tuna Sude ye.biraz bozuştular gider ayak:))ama olacak artık o kadar...

bu günde,kardeşim Suzan ın doğum günüydü.onların iş çıkışı,hem çocuklar oynar,hemde biz hava alırız düşüncesiyle,bir parkta buluşalım dedik.önce annemlere yakın olan Gökçek parkında buluşmayı planladık,sonrada,Suzan Dila yı kreşten alıp dönerken,hemen annemlerin evinin yanındaki,Allah birdaha göstermesin,o büyük depremde korunmak için bekleştiğimiz,onun içinde adını deprem parkımız koyduğumuz küçük,sesiz sakin bir park olan o parka bakmış ve piknik banklarının boş olduğunu görünce,bizi aradı ve orda oturmaya karar verdik.annem içecekleri,meyveleri hazırlamış sağolsun.bizde,annem ve saliş teyzemizle ortak ekmek arası yiyecek bir şeyler ve yaşpasta alalım dedik. bizim yolumuzun üzerinde olduğu içinde,Tuna ile onları aldık.fakat,aceleden mum almak aklımıza gelmedi doğum günü pastamıza:))anneannemizde,çatal-bıçak ve tabakları unutunca,doğal bir ortamda,doğal yollarla yedik pastamızı:)))saliş teyzemiz,sırf çocuklar mum üflemeye hevesli diye aldığımız yaşpastanın mumu olmayınca;))pastanın kartonundan kopardığı parçayı kıvırıp,çakmakla yaktı ve mum yaptı:)))garip garip bakıştı ikiside,ama itiraz etmediler:))çatal konusunuda,yine pastanın kutusunun kartonundan kopardığımız parçalarla hallettik:))neylemi kestik pastayı?tam teşkilatlı eniştemiz İlker in çantasında bulunan küçük bir bıçakla:)))evet,annemlerin evine yakın park ama öyle hemen dibindede değil,yine biraz yürünüyor,hepimizde yorgun olduğumuz için,üşendik gidip evden alıp gelmeye,pratik yollarla hallettik.parkta 5-6 kişi vardı,o yüzden çocuklar çok rahat etti ve koşturdu durdular parkın içinde.salıncak ve kaydırak,atlı karınca da sanki onlarınmış gibi,istedikleri gibi bindiler,yine güzel bir gün geçirdik.tekrar doğum günün kutlu olsun Suzan..

geçen gün,Tuna yı banyoya soktum.küveti doldurup,oyuncaklarıyla içinde oynamayı ve sungerine şampuan sıkıp,vücudunu yıkamayı çok seviyor maşaAllah.birazda,kendi işini kendisi halletsin diye izin veriyorum.ama o gün erken çıkmamız gerekiyordu dışarı."annecim,bittimi banyon,hadi acele et biraz,çıkacağız az sonra"dedim.verdiği cevap çok hoşuma gitti"tamam anneeee,bekleee,sabyet biyaz(sabret)":)))

daha öncede yazdığım gibi,"ceddin deden.."marşını çok seviyor.bu gün bana onu söyletip,mehteranlar gibi yürümeye ve elindeki 2 kılıcı birbirine vurmaya başladı:))bende bana verdiği oyuncak tahta çekici ve cetveliyle,ona eşlik edip,temposunu tuttum aynı zamanda.biraz sonrada,istiklal marşını söyledim.pür dikkat dinledi,"bidahaaaa"dedi.yine söyledim ve "anneeee,ceddin söyleyince hıjlı(hızlı)vuyuyoz cetvele(vuruyoruz),istiklal mayşında yavaş vuyuyoz,diiiimiii?"dedi.çok hoşuma gitti ve o ayrıntıyı farketmesinede sevindim aynı zamanda.ritim ve müzik kulağının iyi olduğunu düşündüm.öncedende düşünüyordum ama bu ayrıntıda daha iyi farkettim maşaAllah...

traşımızdan sonraki beğenilerde,hem oğlumun hem benim hoşumuza gidiyor.artık moral olsun diyemi söylüyorlar,yoksa gerçekmi bilmem ama olsun,yinede içime su serpiliyor;)

bu günlerdeki uyduruk kelimemiz"dotdooobilliiiii,dotdooobilliii..":))dahada varda,aklımda kalan bu;)


su ılıdıktan sonra tekrar havuza girdi Tuna ama,uykusuda sıkıştırdığı için,çok keyif aldığını söyleyemem.ama Enes i hayranlıkla izledi:)) şu sıralar tuvalet eğitimimiz devam ettiği için,altına çiş kaçırma olasılığını göz önünde tutarak,gittiğimiz yerlere götürmek için,özel çarşaf takımı diktim.altınada,2 tane alt açma muşambası koyuyorum,artık bez yerine onları taşıyoruz yanımızda.Enes in çok hoşuna gitti kurbağalarımız:))üzerinde zıpladı yatağın.o gün altına kaçırmadı maşaAllah,çarşaflarımızı temiz götürdük evimize;)) sudan sonra,karnıda doyunca,deriiiin bir uykuya daldı minik yumurcak:) el ele tutuşup,mutfaktan oyun odasına,Filizlerin bahçesinden,sağolsun,Lokman ın koparıp,yiyelim diye eve bıraktığı salatılıklardan taşıdılar:) Filizler,balkonlarının birini kapattırıp,Enes e oyun odası yapmışlar,çokta güzel olmuş.bütün döküntü orda kalıyor,başka odalar,hatta Enes in kendi odası bile kalabalık oyuncaklarla dağılmıyor.doya doya oynadılar oyun odasında.. artık Tuna arabalarla oynadığı için ve Enes inde bol bol arabası olduğu için,gönlünce çarpıştırdı,taşıdı,istediği gibi oynadı ve güzel vakit geçirdi.. Hümeyra nın,Enes in doğum gününde aldığı büyük kamyon Tuna nın çok hoşuna gitti.geçen pazar Suzanlardan dönüşte,bende ona büyük,tekneli bir kamyon alıyım diye oyuncakçıya girdik,"şunu alalımmı oğlum?diye,büyük bir kamyon gösterdim"yok anneee,yok,şunlaydan alalım"diye,küçük bir polis arabası,yine küçük bir ambulans ve içinde 5 tane küçük araba olan bir set beğendi.eve gelincede"bana büyük,tekneli kamyon alacaksın dimi anneee?"diye sordu:)) bu günlerde,arabalarını sıralamayı çok seviyor Tuna.sabah kalktığımızda oyun oynuyordu,salona girdiğimde,sıraladıklarının içinde sadece arabalar değil,kitabı,benim terliklerim,oyuncak çantası ve az ilerde yan yana koyduğu 2 tane top u duruyordu:)))çok hoşuma gitti ve fotoğrafını çektim;) paşamın çay keyfi:))Şehnaz a gittiğimizde,Tuna öğlen uykusundan uyandığında biz çay içiyorduk,çayı çok seviyor,görünce dayanamadı:)sabah kahvaltılarında ona ıhlamur demliyorum ama misafirliklerde izin veriyorum artık..afacan Sude ile domino oynuyorlar:)götürdüğümüz arabalarla oynarlarken,ev sahibesi Şehnaz teyzeleri,domino getirince,arabaların pabucu dama çoktaaaan atılmıştı;)) biz minik İrfan ın fotoğrafını çekerken,bizimkilerde,meraklarından başucuna geçtiler:)Tuna hiç dokunmadan seyretti ama Sude,sanırım birazda kız çocuğu oluşundan kaynaklanıyor,dokunmak,sevmek istedi.. Tuna uyurken,Şehnaz teyzesinin ona yaptığı"şuraya bir kuş konmuuuuş.."oyununu,Sude Tuna ya yapıyor:)) bu kez,Şehnaz ikisine birden bir oyun oynatıyor.ama Tuna dışarda biraz çekingen olduğu için,geride geride duruyor:)) burda da,minik İrfan biz kalkarken uyandı ve birlikte poz verdik;) gittiğimiz misafirliklere götürmek için diktiğim çarşaf takımından,bu gün yedek bir takım daha diktim.Tuna dururmu,makas kullanmayı her çocuk gibi,oda seviyor.ama makası açarken,aynı zamanda ağzınıda açıyor:))) kesmesi için ona küçük bir kumaş parçası verdim.makası açıp-kapatamayınca çok sinirleniyor:))) becerebildiğinde ise,yüzünde güller açıyor:))) burasıda,Suzan teyzemizin doğum gününü kutladığımız park ve Tuna her zamanki gibi,hemen topraklarla oynamaya başladı;)) parkı boş buldularya,ne yapsak,neyle oynasak diye şaşıp kaldılar;))Dila oyuncağını seçmeye çalışıyor.. belkide şimdiye kadar gittikleri parklarda hiç ikisi baş başa binmemişti atlıkarıncaya:)) herhalde toprakla oynarken,elektiriğini toprağa veriyor ve rahatlıyor:))aldı aldı savurdu toprakları yukardan aşağıya:)) anneannemiz,doğal ortamda,doğal yollarla yiyeceğimiz pastanın kesilişine bakıyor;) Saliş teyzemizde gülerek seyrediyor pastanın kesilişini,Dila yemeye başlamış bile kağıt kaşığıyla;))) Suzan teyzemiz ve İlker eniştemiz birlikte poz veridiler.fotoğrafı çeken ben olduğum için,genellikle fotoğraflarda olmuyorum;)ama kağıt kaşıklarımızla bol bol yedik pastamızı,Tuna yaş pastayı çok seviyor,maşaAllah 1 dilimi bitirdi.tabiki açık havanında etkisi vardı herhalde,çünkü Dila da bu gün çok güzel yedi ekmek arası aldığımız yiyecekten,her gün dışardamı yedirsek yemeklerini aceba?;))

Hiç yorum yok: