8 Aralık 2008 Pazartesi

HAMUR KIZARTTIK,HASTA ZİYARETİ,KARANFİL VE BAYRAM KURABİYELERİMİZ..

Tuna da afacanlık son sınır devam ediyor:))çok sevimli sözleri,hareketleri var ama bir o kadarda yaramaz;)
yine maddeler halinde yazmak istiyorum Tuniş ten incileri:)
*bu günlerdeki uyduruk kelimemiz"dıvıyad,dıvıyad":))biz araba merakından dolayı,"fiat"diyerek,araba markası söylüyor zannetmiştik,sonradan anladık ki,öyle değilmiş,bu da uyduruk kelimelerinden biriymiş;)ama Saliş teyzemizin olayı daha komikti,aklına getiremedi uyduruk kelimeyi ama bir araba markasına benzediğini bildiği için"dford,dford muydu?"dedi:))
*klozet e çişini yaptıktan sonra(bu arada,artık kendisi,banyo ya koyduğum kendi terliklerini giyip,eşofmanlarını ve külotunu indirip klozete çişini yapabiliyor maşaAllah)banyo nun az önce duş tan çıkan babası tarafından ıslatılmış olduğunu gördü ve çek çek i eline alarak suları çekmeye başladı.bir taraftanda talimatları veriyordu"baba,ıslatma,anne,saç dökülmesi yapmayın tamammı?ben temizlik yapıyooom":)))
*hayal gücü sınır tanımıyor çocukların.geçen gün yanıma gelmiş,palavra atıyordu:)))nasıl mı?"anneee,makina(çamaşır makinası)şöyle bi tekme attı(bu arada hareketlerle anlatıyor tabi)bende bi saldırdım cop la:))))18 senedir kullanıyorum,şimdiye kadar bana hiç tekme atmadı nedense o çamaşır makinası;)))
*odasındaki araba sepetini,top sepetini dökmüş,kimini park etmiş,oynamadıkları ise etrafta savrulmuş duruyordu.bende,"odanı toplarsan sana bir sürpriz yaparım"dedim,ilkin kabul etti,biraz sonra yanıma geldi ve"vaz geçtim,toplamıyorum"dedi:))"vaz geçtim"i ilk defa kullandığı için hoşuma gitti;)o kadar dağınıklıkla baş edemeyeceğini anlamış olmalı:))
*bir kaç gün anneannemize gitmemiştik ve çok özledi tabi Tuna onları.giderken genellikle anneannemizin binasının altındaki markete uğruyoruz.tabiki danone ve cips gibi,yemesini istemediğim şeylerden aldırmak istiyor bazen.bende zararlı olduğunu,onların yerine başka şeyler alabileceğimizi anlatmaya çalışıyorum.bizimki gideceğiz diye o kadar sevindiki o gün"anneee,zararlı şeyler almayalım sakın"dedi."ne gibi oğlum?"dedim"danoneeee,cips falan"dedi:)))sanki ben bayılıyorum onları almaya;))
*genellikle evden çıkarken apar-topar çıktığımız için,elbise dolabından bir şey alacağımda,bazen almak istediğim şey altlarda oluyor ve acelem olduğu içinde,hemen çekip alıyorum,tabi dolabın içi alt-üst oluyor:( ve bir kaç gün,bazen bir kaç hafta toplayamıyorum.işte evde olduğumuz bir günümü orayı düzenlemeye ayırdım ve bütün kıyafetleri çıkardım içinden.salonda oyun oynayan Tuna biraz sonra yanıma geldi,kalabalığı gördü ve ne yaptığımı sordu,bende anlattım cevabı şöyla oldu"odan dağınık olursa,kötü rüya görürsün":)))kimsenin ona öyle dediğini sanmıyorum,tamamen doğaçlamaydı yani;))
*rüya demişken,Tuna nın bir kaç rüya olayını anlatıyım.artık rüyalarda görürmüş oğluşum benim;)geçenlerde uyuttuktan sonra,yine p.c. başına oturdum biraz kafam dinlensin diye ara sıra da üstünü açmışmı?diye kontrol ediyor.bir baktım,yastık yatağın taaa baş ucunda,bizimki ayak ucundaki,düşmesin diye koyduğum yastıkta yatıyor:))kucakladım,yastığına koyacaktım ki,o sıra rüya görüyor olmalı ki"anneeee,şimşek makkuvin;)yap beni"dedi:)))bir kaç kere de,yine pozisyonunu düzeltirken bir şeyler sayıklamıştı ama onların bazılarını duyamadım,bazılarınıda unuttum:(en yeni rüya olayımız ise şu:yanıma geldi bir kaç hafta önce ben mutfakta yemek yaparken ve"anneee,kimse benim babama baba diyemez deeemiii?"dedi,niye sorduğunu anlamadım o an."tabi diyemez oğlum"dedim,gitti.bir kaç gün sonra"anneee,bi çocuk babama baba dediii"diye kaşlarını çatarak anlattı:)yine neler olduğunu anlamadım o gün.bayram öncesi,yatak odamızdaki karyolayı çekip,altını temizliyordum ki,yine Tuna yanıma geldi ve kendisinin yattığı duvar tarafını göstererek"işte orda babama baba dedi çocuk anneee"deyince,öyle bir rüya gördüğünü anladım:)))sil orayı da bi daha gelmesin çocuk"dedi ve duvarımızı sildik,o gün bu gündür babasına çocuk baba demiyor;))))
*bayram öncesi Zülüş teyzemiz bize gelmişti Tuna yı özlediği için.ama bir msj atması gerekiyormuş,telefonuyla msj yazıyordu,Tuna da,hazır kendini seven biri varken,onunla konuşmak,oynamak,daha doğrusu ilgi istiyordu;)Zülüş teyzesi de,iki işi bir arada yapmaya çalışıyordu ama çocuğun sonruğu her soruya"evet"dediğini farketmemiş tabi;)Tuna nın oloya cevabı gecikmedi ve"sende herşeye evet diyosun"dedi:)))))Zülüş teyzesi,"öyle deyince çok bozuldum"diye itirafta bulundu sonradan:)))
*aynı gün Zülüş teyzesiyle,benim yaş günüme puding yapıyorlardı mutfakta,bir taraftanda sohbet ediyorlar,seslerini duyuyorum ama ne dediklerini anlamıyordum.sonra Zülüş teyzemiz anlattı bana"ay bu çocuk ne olmuş böyleee,benle büyük adam gibi sohbet ediyor Şükrancım,bana Özgür ne yapıyor,iyi mi?yeni işindemi çalışıyor?falan diye sorduuu"dedi sevinerek,benimde çok hoşuma gitti doğrusu,maşaAllah istediği zaman güzel sohbet ediyor.
evet,şimdi gelelim fotoğraf ve videolara..

hamurla uğraşmaya,özellikle yemeye bayılıyor bizim oğlan.pek yapmadığm bir şeyi yaptım o gün ve hamur kızartmaya karar verdim.sağlıklı olmadığını biliyorum ama,senede bir-iki kereden bir şey çıkmaz;)Tuna şekillerini verdi,bende kızarttım,hem eğlendi hem yedi:))

kızaran hamurlardan birkaçını alıp yemek masasına kaçtı:) ve hepsini kendi önüne çekerek,babasına sadece 1 tane verdi:))

oğlumun milli duyguları o kadar zirvedeki:)))bu günlerdeki favori marşımız,mehter den"hücüm marşı"ama Tuna onun adına"nınını"diyor:))nasıl oynayacağını,ne oyunlar dökeceğini şaşıp kalıyor dinlerkende:)))başı dönüp düşme pahasınada olsa;)hemde o dönüyomuş,yer de dönüyomuş:)))

Fahriye teyzemiz menüsküs ameliyatı olduğu için,bayram öncesi,salı akşamı ziyaretine gittik.Tuna Edip abisinin makinalı tüfeğini çok sevdiği için,onun hayaliyle gitti:)yoksa bazen biryere gideceğimizde gitmek istemiyor,beni zor durumda bırakıyor kerata,tüfekle oynayacağını bildiğinden büyük hevesle gitti Fahriye teyzesine giderken,sağ olsun Edip abiside esirgemedi kendisi için çok kıymetli olan makinalı tüfeğini..
o akşam Tuna yine Edip abisiyle hem güreşti,hem terörist vurdu:)) bu da,çok ince düşünceli komşum,arkadaşım ve dostum olan Nergiz in,akşam eve geldiğimizde yaptığı jest.2 aralık evlilik yıl dönümümüzdü.canım benim,unutmamış ve bu güzel notla birlikte,bu güzel karanfil i bırakmış,canım benim,tekrar çok teşekkür ederim..

:)))))))kırdığı sepeti tamir ederken:)))

Tuna nın canı kurabiye istiyordu ne zamandır.aslında istediği kurabiye değilde,hamurla oynamak,hamuru yemek;))bende madem canı istiyor,o zaman bayram a kurabiye yapalım,kahve eşliğinde misafirlerimize ikram ederiz diye düşündüm ve sevgili "elma şekeri"bloğunun yıldız kurabiye tarifinden bu sevimli kurabiyeleri yaptık oğlumla. bunlarda,içlerinden en beğendiklerim.en üst soldaki çiçeğide,Tuniş im yaptı:)ve bayramda o çiçeği İnci Dila yedi:)

sakın alıcılarınızın ayarıyle oynamayın,çünkü başlarda ne dediğini bende anlamadım:))))aslında kendisininde anladığından emin değilim:))beraber kurabiye yapıyorduk ve"sana düştüklerimi anlatıyımmı?"dedi,bende"anlat" dedim,halbuki toplam 2 kere düştü yaz boyunca sokakta:)benimle muhabbet etmek istiyordu iş yaparken herhalde;))


2 yorum:

ipek dedi ki...

tunişten inciler her zamanki gibi çok komikti:))
saliş teyzemizinki de:))(dford:))
annesi sen de saç dökülmesi yapma lütfen.(saç dökülmesi!?:)))
Kurabiye yap,hamur aç, etrafı sil süpür,...hangibirisine yetişecek çocuk:))
Önlüğünü sevsinler onun. Mutfak önlüğü de bi erkeğe ancak bu kadar yakışır.
canım yaa, çok tatlı tunacım maşallah. allah nazarlardan korusun.

sukran dedi ki...

amin ipek teyzesi,hepimizinkini inş.sorma yaw,çocukla hep dipdibe olduğumuz için,hep kadın işlerini öğreniyor:(olsun,onlarıda bilsin,gelinim şanşlı olur dimi;)