5 Ocak 2009 Pazartesi

FOTO MERAKI,KAR,KAHVALTILIK VE PASTA TARİFİ,ÖCÜK İLE BÖCÜK;)

Hemen fotoları eklemeye başlıyorum.bir videomuzda vardı ama problem çıktı,eklenmiyor:(


ah bu silah merakımız ne zamana kadar sürecek aceba:(salonda silahlarıyla oynuyordu,bir süre sonra başka oyuncaklarına daldı,oynamadığı oyuncakları toplayım derken,silahlarıyla yaptığı bu şekli gördüm,hoşuma gitti ve hemen bir foto çektim:)
bu aralar fotoğraf merakı depreşti Tuna nın.salondaki konsolun üstüne çıkıp,yüksekte duran fotoğraf makinasını almış ve çoğu kuşbakışı,tam 49 fotoğraf çekmiş,en düzgün olanını hatıra kalsın diye silmedim;)işte o fotoğraf.. geç kalktığı bir gün,haliyle geç yaptığı kahvaltı;)"ne yapıyım kahvaltına oğlum?"sorumun cevabı,çoğu kez"omaaaaaaç"oluyor;))nasılmı yapılıyor?bilmeyenler için hemen bir tarif verelim OMAÇ:1 tane pişmiş yufka(kışlık yapılan köy yufkalarından.artık büyük marketler ve bazı yufkacılarda bulunuyor)el ile parçalanıyor.1-2 yemek kaşığı kadar tereyağ eritilip,2-3 yumurta kırılıp,pişmeye yüz tutunca,yufkalar katılır ve hepsi iyice karıştırıldıktan sonra tencere ve ya tava nın ağzı kapatılır.yufkada zaten tuz olduğu için,ayrıca tuz eklenmez,gerçekten çok lezzetli bir kahvaltılık,yapan ve yiyenlere afiyet olsun..
ve en sevdiği peynir,labne.artık doyduğu zaman,en sevdiği şeylerden birisi,parmakladığı labne peynirini masanın muşambasına sürüp"gündüz"yapmak,sildiğinde ise"gece"oluyormuş:)))bu fotoda da,sol taraf gündüziken,sağ tarafta gece olmuş;)


24 aralıkta Ankara ya çok güzel kar yağdı.Tuna camdan seyretti,evdeki işlerimin bir kısmını ancak ayarlayıp bahçeye inebildiğimizde,bir kısmı erimişti bile:(olsun,kıyıda köşede olanlar yetti Tunayla bana.önce zeytin gözlü bir kardan adam[Tuna hep kardaM adam diyor:)))]yaptıııık,sonra biraz kartopu oynadık.yan binamızın bahçesindeki köpek "Seli"yi seyrettik,sonra babamızın yukardan attığı topla biraz da tek kale maç yaptık oğlumla;))çok hoşuna gitti Tuna nın bu kısa kar macerası.burda,yukardan ara-sıra bizi izleyen babamıza bakıyor:)

zeytin gözlü,havuç burunlu kardan adamımızla,sevimli küçük adamımın klasik gülme pozu:)))

"n'oooolur anneeee,lütfeeeen,yalvarırım gitmeyelim içeriiii"der gibi çıkmış bu fotoda:))tabiki öyle değil ama pozu hoşuma gitti;))
biz evdeki işlerimizi ayarlayıp inene kadar,bizden önce inip,bahçedeki karlar erimeden yetişen komşumuz Nuray ve kızı AyşeNur un yaptığı kardan adam ve bizim,onlarınkinden daha yakışıklı olan zeytin gözlümüz;))bu arada,gerçekten yapmaya yapmaya unutmuşuz kardan adam ın nasıl yapıldığını,nasılmı?mesela atkısını unutmuşuz;)kafasındaki şapkada,Tuna nın bebeklik şapkası;)) işte FenerBahçeli Emre,Semih e,yani bana,şut atıyor;))bahçenin bu kısmı,balkonlardan dolayı hiç kar görmemiş.
bu pasta da,kısa ama güzel kar maceramızın sonunda,Tuna yı banyo yaptırdıktan sonra kısa bir süre de aceleyle yapabildiğim,bizim evlilik yıl dönümümüzde çok güzel bir karanfille,üzerine benim için çok anlam taşıyan güzel dileklerini yazarak bize jest yapan komşum,dostum,arkadaşım Nergizlerin evlilik yıl dönümü için onlara yaptığım sürpriz pasta:)beğenmelerine çok sevindim.gerçekten hafif ve lezzetli olmuştu.üzerinide,evde tek dilim kalmış,hani şu Ülker in Napoliten çikolatasını benmari usulü eriterek,şırıngayla yazdım.kalp şeklinde kalıbım yoktu.yuvarlak kalıba döküp,piştikten sonra kalp şeklinde kestim:)denemek isteyenler için hemen bir tarif yazalııım:EVLİLİK YIL DÖNÜM PASTASI diyelim adına da o zaman;)KEK:(pandispanya yapmadım,Nergiz benim bu kekimi seviyor diye,pandispanya yerine bu tarifi kullandım)4 yumurta,1,5 su bardağı toz şeker,1 su bardağı oda sıcaklığında süt,1 su bardağı sıvı yağ,1 paket kabartma tozu,2,5 su bardağı un.150-160 derecede önceden ısıtılan fırında yaklaşık 40-45 dak.pişirilir(fırın ısıları değişik olduğu için,süreyi kendiniz belirlerseniz daha iyi olur)iyice soğuduktan sonra,kalp şeklinde kesip,enine 2 ye ayırdım.KREMA:(bu kremada,benim profitrol tarifimin içindeki beyaz sos tarifim,çok hafif ve güzel bir sos)1 l.t.süt,5 tepeleme yemek kaşığı un,1 su bardağı toz şeker soğukken iyice karıştırılıp pişirir ve soğuyunca,1 poşet krem şanti,1/2 su bardağından biraz fazla sütle çırpılıp,soğuyan kremaya karıştırılarak,mikserle 5 dak çırpılır.krema da bu kadar.enine 2 ye ayırdığım kalp şeklindeki keklerin,her ikisinide,1 kupa ılık şekerli sütle ıslatıp,alt kısımda kalacak parçaya biraz krema sürüp,üzerine muz dilimleri ve damla çikolata serpiştirdim.diğer kalp şeklindeki keki de muz ve çikolataların üzerine kapattım ve kalan krema ile her tarafını kapladım.sonrada çiçeklerini koyup,yazısını yazdım.ah şu şeker hamurunun malzemelerini bir bulabilsem,bu tür pastalar şeker hamuruyla çok güzel ve muntazam kaplanıyor;)
bunlarda civcivlerimiz.Nergizlerin pasta hamurundan kaçırıp,kağıt kek kalıplarına paylaştırarak,10 tane civciv yaptım sadece çocuklarımıza;))bu şirin civcivleri,gezindiğim ve beğendiğim sitelerden biri olan http://www.meleginmarifetleri.blogspot.com/sitesinde görmüş ve mutlaka denemeliyim demiştim.çocukların çok hoşuna gitti.pişen keklerin üstünü,kalp pastadan kalan kremayla kaplayıp(tarifte sadece kremşanti diyordu ama benim elimde krema varken değerlendirmek istedim,illa krema olması şart değil yani)hindistan cevizine buladım.damla çikolatadan gözlerini,limon kabuğundanda gagalarını yaptım;)
Tuna kahvaltıda hep labne peyniri yiyor,köy peyniri aldık geçen gün.ilk gün biraz yedi,ertesi gün yemek istemeyince,bende bir sonraki gün küp küp dilimleyip,üzerlerine maydanoz ve dereotu koyup,havuç ve zeytinden yaptığım çiçekleride,kürdanla tutturdum.uğur böceğinin sırtına yükleyip,küçük beyimizin beğenisine sundum ama kanmadı:(kız çocukları bu tür şeyleri daha çok seviyor,herhalde süse meraklı olduklarından.olsun,pes etmek yok,taktik değiştirip devam edeceğim peynir yedirme çalışmalarıma;))

tam evden çıkacağımızda,Tuna koyu bir şekilde oyuna dalıyor çoğu kez ve çıkmamız uzuyor tabi:)elinde tüfeği,kafasında asker şapkası niyetine taktığı baret iyle,sözüm ona Türk askeri olmuş burda;))) pazar akşamı halının üstünde uğur böceğine benzeyen bir böcek gördük Tunayla.inceleme-araştırma başladı..
parmağına çıkacağını ummuyordu,doğrusu bende hiç beklemiyordum;)ben olsam çıkmazdım yani:))çıktığını görünce,çok sevindi:))

ellediğinde,böcek hareketsiz kalıp,ayaklarını ve başını vücuduna doğru çekip,ölü numarası yapınca,bizim afacan şaşırdı ve bir an inandı;) ama tekrar hareket ettiğini görünce,yüzünde güller açtı:))böceğin akıbetimi?tabiki maalesef sizlere ömür,böcek mevta:(

2 yorum:

Aspie dedi ki...

Sukrancim, insallah benim oglan da buyuyunce Tuna abisi gibi bu kadar tatli, sirin ve akilli olur :))

Bu arada, ne kadar annene benziyorsun masallah :))

sukran dedi ki...

Esracım,güzel ve samimi yorumun için teşekkür ederim,biraz geç cvp yazabildim,kusura bakma.bloğuna giremedim?sadece oğlunun fotosu var,o gözüküyor,çok tatlı maşaAllah,Allah bağışlasın.evet canım,anneme hep benzetirler beni,çok teşekkür ediyorum..