14 Aralık 2009 Pazartesi

GERİLERDE KALMIŞ GÜZEL BİR LEZZET...

İNCİRLİ PASTA

bu tarif çok arkalarda kalmış,arayan arkadaşlar bulamamışlar,o yüzden öne alıyorum,mutlaka deneyin,hem çok hafif,bir o kadarda lezzetli,yapacak olan arkadaşlara şimdiden kolay gelsin...
not:keki çok ince oluyor,aceba benimki kabarmadımı diye endişelenmeyin;)

bu da,incirli tatlı.foto net çıkmadı ama çok hafif bir o kadarda lezzetli oluyor,o gün hiç kalmadı mesela;)bunun tarifinide yine sık ziyaret ettiğim"portakal ağacı"sitesinden almıştım,http://portakalagaci.com/haticeye bu vesileyle tekrar teşekkür ediyorum.işte tarifi:
İNCİR TATLISI
KEK:
-6 adet kuru incir(suda ıslatılmış,ufak doğranmış-ben 4-5 tanede gün kurusu denilen şu koyu kahve renkli kayısı kurusuda kullandım)
-1 su bardağı ceviz içi
-1 su bardağı un
-1 su bardağı toz şeker
-3 yumurta
-1 paket kabartma tozu
MUHALLEBİ:
-2 yemek kaşığı nişasta
-2 yemek kaşığı un
-1 lt.süt
-5 yemek kaşığı toz şeker
-inmeye yakın 50 gr.tereyağ(ben aceleden koymayı unuttum,ama öyle bile çok güzel oldu)
-piştikten sonra 1 paket krem şanti(toz olarak kullanılacak)
ŞERBET:
-1,5 su bardağı soğuk su
-1 yemek kaşığı nescafe
½ su bardağı toz şeker
YAPILIŞI:
Kek malzemeleri çırpılıp,en son incirler eklenir.dikdörtgen borcam yağlanıp,karışım dökülür ve 160 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirilir(çok fazla kabarmıyor,telaş etmeyin.hatta dikdörtgen borcamın küçüğü varmı aceba?bu karışım çok az,kabarırmıki?diye tereddüt ettim ilk önce)
Daha sonra muhallebisi pişirilir.kremşanti hariç,malzemeler soğuk olarak katılıp,pişirilerek,muhallebi kıvamı elde edilir.piştip,altı kapatıldıktan 5 dak.sonra toz krem şanti eklenerek,mikserle kıvamlaştırılır.
Kek piştikten sonra,3-4 dak.bekletilip,hazırlanan şerbet kekin üzerine dökülür.
Şerbeti hazırlamak için;su,nescafe ve şeker iyice karıştırılır(en sevdiğim kısmıda buydu,şerbeti pişirilmeden direk karıştırılıp dökülüyor)
Şerbet döküldükten 5 dak.sonrada,muhallebi kekin üzerine yayılır.ılıdıktan sonra,2-3 saat buzdolabında bekletilir.aslında en iyisi,1 gece önceden yapmak bence,tatlılar daha güzel oluyor o zaman,içini çekiyor.ben öyle yapıyorum.afiyet olsun…

2 yorum:

ipek dedi ki...

:) ben de son zamanlarda çok yaptım bu tatlıyı ne tesadüf.
incir de bol olunca bizde...
ama lezzetli olduğu kadar da kalorili be şükrancım.
ben oktay ustanın tarifiyle portakal ağacınınkini karıştırarak yapıyorum ama..

sukran dedi ki...

eeeee,sende olmıycakta,bende mi olacak bol incir,Aydın'lısın,elbette boldur hayatım;)evet ipekim,maalesef güzel olduğu kadar bol kaloride bir tatlı.soğuk soğuk bir güzel gidiyoki;))oktay ustanın tarifini görmemiştim,bir inceleyim bakıyım,teşekkürler canım...