29 Aralık 2010 Çarşamba

BIKKINLIK VEREN FUTBOL SEVDASI VE CİVCİV KEKLER..

Futbol sevdamız katlanarak devam ediyor.neredeyse her anı maç yapmakla geçiyor Tuna'nın.geçen gün Hatice öğretmenimize bir top götürdüm,Tuna onları bunalttığında dertlerine deva olsun diye;)canım benim,çocuklara maç yaptırırlar diye götürmüştüm ama oyunu daha zevkli hale getirmiş,Yasemin öğretmenimizle karşılıklı iki takım yapıp,sınıfca oynuyorlarmış,tabi Tuna mest olmuş durumda.orda da yapıyormu bilmem ama evde ya da gittiğimiz misafirliklerde oynadığı maçlarda hep mızıkcılık yapıyor ve hiç birimiz onunla maç yapmak istemiyoruz,yenilgiye hiç tahammülü olmadığı için,avazı çıktığınca ağlıyor sıpoş.daha bu gün kreş çıkışı anneannelere gittik,dedesiyle yaptığı maçta,dedesinin attığı hemen hemen hiç bir golü saymadı,saçma sapan bahaneler uydurdu.örneğin;o atılan gol sayılmazmış,neden?çünkü kalenin önünden inek geçiyormuş,ona çarpmış top!??öbürü de sayılmazmış,o neden?bu seferde koyun geçiyormuş.sahada hayvanların işi ne yaw,saha saha değil,ahır sanki;)))haaa,bu arada,bu gün Deniz dünyasını gezmeye gideceklerdi kreşle birlikte,ben de,kırmızı-beyaz çizgili gömleğini giydirmiştim.bu gün yaptıkları sınıf maçı öncesi,Dilara"ayyy,sen tam erkek olmuşsun Tunaaaa"demiş,bıyık altından sırıtarak anlattı bana bunu:))çok hoşuma gitti.belli ki kendisinin de çok hoşuna gitmiş;)kendisini kırmızı-beyaz gömleğiyle,milli takım oyuncusu gibi hissetmiş oynarken:)artık bitsin bu maç sevdası,çok sıkılmaya başladım.oynadıkları her maçtan sonra,hemen o maçı resmediyor,sadece bu kısmını seviyorum oğlumun maç sevdasının.artık iyice ustalaştı maşaAllah resim konusunda,eh,biraz maçların rolü de var tabi,yiğidi öldür,hakkını yeme;))öğretmenlerimize ve çocuklara moral olsun diye,onları motive etmek için,zaman zaman çocukların hoşuna gidecek kek,kurabiye yapıp götürüyorum paylaşım günlerimizde.bu hafta da,civciv kek yapıp götürdüm,hepsinin çok hoşuna gitti,eh,bloğa eklemekte farz oldu bu durumda;)



:))) kalecimin tipi nasıl ama;)

yine benim tacımı kafaya takıp,eldivenlerini giymiş.yalnız,hayalinde saçları uzun;)burda ya Rüştü ya da Volkan olmuştur,gerçi Volkan'ın saçları uzun mu bilmiyorum.belkide başka bir kaleci olmuştur,diyorumya,3.lig maçlarını bile izliyor,Isparta,Karabük,Kasımpaşa,hiç farketmiyor,onların kaleci ve oyuncularınıda biliyor.belkide,onlardan birinin kalecisidir...

bu da,babasıyla yaptıkları bir maç sonrası,oynadıkları maçın özeti:))walla söke söke aldı maçı kerata ağıtlarıyla,bağrış-çağrışlarıyla.babalar anneler kadar sabırlı değil tabi,ağıda,sese gürültüye gelemiyorlar,biraz direndikten sonra pes etti babası ve zorla da olsa maçı Tuna kazandı:))

çizdiği futbolcuları tanıtıyor bana:)

bu çiziminde iki futbolcuyu çok beğendim,birisi bu.B.J.K. takımının yeni oyuncusu Mehmet miş(Tuna uyuduktan sonra babasına,öyle bir oyuncu varmı?diye sorduğumda,olmadığını söyledi:))demekki,hayali bir oyuncu).tam ayağını kaldırmış,topa vuracakken resmetmiş ressam oğlum benim:)


bu daha da hoşuma gitti,çünkü,B.J.K.li bu oyuncu,topu almaya çalışırken yere düşüyor ve formasındaki 37 rakamı bile atlanmamış,düşüş pozisyonuna göre çizilmiş.bu arada,kramponları havaya dikmiş arkadaş;)))



CİVCİV KEKLER


eveeeet,gelelim civcivlerimizeee.bu hafta paylaşım günü için yaptığım,civciv keklerimiz.internet'te dolaşırken,"yapraksarma.blogcu.com"diye bir blog da görmüştüm bu sevimli civcivleri.gerçekten çok sevimli oluyor,çocukların çok hoşuna gidiyor,özellikle doğum günleri için çok ideal bence,tavsiye ederim.ben tadına bakamamıştım ama tadının da çok güzel olduğunu söylediler.


bu da kümesten kaçmış bir civciv:)
tarifi aldığım"yapraksarma.blogcu.com"arkadaşın yaptığı civcivler de bunlar,eline, emeğine sağlık arkadaşım,ayrıca tarifi bize kazandırdığı için de teşekkür ediyorum.
geçelim tarife
MALZEMELER
+ 2 tane yumurta
+1 çay bardağı toz şeker
+1çay bardağı süt
+1 çay bardağı sıvı yağ
+1 paket kabartma tozu
+1,5 su bardağı un
+tarifte yoktu ama ben yaklaşık 1 tatlı kaşığı toz zerdeçal ekledim.hem çok faydalı bir baharat(çok kokulu bir baharat olmadığı için tadını değiştirmiyor,safran gibi düşünün)hem de biraz gerçek civcivler gibi sarı olmasını istedim,gıda boyası kullanmayı çok tercih etmiyorum mecbur kalmadıkça,mecbur kalınca da zararsız olanlarından alıyorum,doğal yazıyor ama yine de güvenmiyorum.
kreması:
+2 su bardağı süt
+2 yemek kaşığı un
+1 paket vanilya(ben birazcık portakal kabuğu rendesi kullandım piştikten sonra vanilya yerine)
+1 yemek kaşığı toz şeker
üzeri için:
bolca hindisten cevizi
süslemek için:
kuş üzümü(göz için)
havuç(ayak,gaga ve ibik yapmak için.arkadaş ibiklerini yapmamıştı ama ben ibikle daha sevimli olacaklarını düşündüm)ve arkadaşım ayaklarını erikten yaptığını yazmıştı,hani şu bildiğimiz mürdüm eriği,çünkü onun çocukları eriği çok seviyormuş,Tuna da havucu çok seviyor diye ben havuçla yapmayı tercih ettim.yine arkadaş gagalarını limon kabuğundan yapmıştı,o da olabilir ama ben her şeyini yesinler istediğim için,gagalarını da havuçtan yaptım,limon kabuğu ağızlarına gelince acı olabilir diye düşündüm.başka bir blog da yine böyle civcivler yapmışlar,ayaklarını da kuru kayısıdan yapmışlardı,benim oğlum kuru kayısıyı maalesef sevmediği için ben kullanmadım ama o da güzel ve faydalı bir alternatif.
YAPILIŞI
her kekte olduğu gibi,yumurta ve şeker iyice mikserle çırpılıp,sırasıyla sıvı malzemeler eklenir en son kabartma tozu una katılarak,tahta kaşıkla yavaş yavaş çırparak sıvı malzemelere eklenir.minik çelik ve ya aliminyum kek kalıplarının(muffin kalıbı da deniliyor)içlerine,kağıt kek kalıpları yerleştirilip,kek hamurundan,tam doldurmayacak şekilde(kabarma payı bırakılarak)kaşıkla kalıplara dökülür ve 180-200 derecede,önceden ısıtılmış fırında pişirilir.kekler pişerken,biz bir taraftan kremamazı hazırlıyoruz.bunun için de;soğuk süte un ve şeker eklenerek,karıştırılır ve ocakta katılaşıncaya kadar karıştırarak,kısık ateşte pişirilir.ocaktan indirildikten sonra,kabuk bağlamasın diye ara sıra karıştırarak soğuması beklenir.pişen kekler,kağıtlarından ayrılır ve onlar da soğutulur.soğuyan kekler,yine soğutulmuş kremaya bulanarak,bol hindistan cevizinde yuvarlanıp,tüy görüntüsü verilmeye çalışılır.daha sonra,havuçtan minik üçgenler kesilerek,gagaları,tırtıklı,uzun parçalar kesilerek ibikleri,yuvarlak parçalar kesilip,onlara da ayak görünümü vermek için yine parmakları için tırtıklar kesilir,ve civcivlerin altına bu ayaklar yerleştirilip,gagaları,gözleri ve ibikliri yerlerine koyulur.ibiklerini yerleştirmek için de,tepelerine bıcakla çizikler atıp,ibikler bu çiziklere yerleştirilir.ben kolay tutulup yensin diye,çay bardaklarının altına koyulan kağıt dantellere yerleştirdim.yapacak herkese şimdiden kolay gelsin,afiyet olsun ...

2 yorum:

ipek dedi ki...

Bu yasta bizim bile hosumuza gidiyorsa cocuklar bayilmistir mutlaka civciv keklere. Ellerine saglik.boyle orjinal tarifleri paylasmaya devam et lutfen.

Kalecif fotolarinda cok yakisikli cikmis tuna. Tac da ayri bi hava katmis:)

Futbola duskunlugunun sebebi buyumus oldugunu kanitlamak istemesi olabilir mi acaba?

Umutda da o yaslarda araba meraki vardi biliyorsun. Scania, Lexus, Lotus, Infiniti... bilmedigi marka yoktu. Gazetelerden dergilerden amblemlerini keser yapistirirdik. Oyle devam etmiyor. Biraz sabir.

sukran dedi ki...

walla olabilir ipekim,babasının odasına giderken bile ses,tavır değişiyor,galiba oğlum büyüyor;)umutun araba sevdası geçti diyorsun ama tunanınki pek geçecek gibi değil,çok sıkıldım artık,her anı futbol çocuğun yaaa,annem silahı,kılıcı unutturduk bi de şu maçı unuttursaydık diyor:))güzel tarifler oldukça paylascam inş.ipekim,çok kişi faydalanıyormuş,duyunca çok hoşuma gitti..