11 Şubat 2009 Çarşamba

KIYAFET GİYME ÇALIŞMALARI,GÖZ DİNLENDİRME,ARABALAR VE TUNA HASTAYDI..

eveeet,maalesef yine sık aralıkla yazamadım:(son zamanlarda misafirlerimiz çoktu,Tuna'nın hastalığı,derken yine uzun sürdü bloğumuzla hasbihalimiz;)bu en son virüs çok kötü bir virüs,yüksek ateş ve kusma ile başlıyor,ardından boğaz enfeksiyonu,burun akıntısı ve öksürükle devam ediyor.Tuna'nın ateşi şimdiye kadar hiç 40 derece olmamıştı,2 şubat gecesi,su istedi,o saatlerde genellikle süt içmek için uyanır,"sütte getiriyimmi?"sorumun cevabı"evet"oldu.sütten iki yudum almasıyla,fışkırtır şekilde kusması bir oldu:(kucağıma aldığımda ateşler içinde yanıyordu,hemen üstünü soyup,biraz çıplak kalmasını sağladım,duş teklifimi ısrarla reddetti,ateşi 40 dereceydi ama baygın halde olmadığından,çok telaşlanmadım,neşesi yerindeydi,yaptığım bir kaç espiriye güldü kuzucuğum,içim rahatladı o zaman.sabah hala düşmemişti ateşi,39,5 tu,hemen dr.umuzla irtibata geçtim ve "ateşliyse,hemen görüyüm "dedi,çok şükür viral enfeksiyonmuş,babamız hastaydı,ondan almış olma ihtimali büyükmüş. antibiyotik kullanmadık şükür.ama ateşi tam 5 gün sürdü,ilaçları öğlen bırakıyoruz,akşam üstü tekrar 39,5 oluyor,çok inatçı bir ateşti,şükürler olsun ki atlattık,maalesef birbirine hastalık geçirmesinler diye görüşmememize rağmen,şu sıralarda,İnci Dila aynı şekilde hasta,iyice süzüldü kuzucuklar,iştah falan kalmadı tabi:(ve aynı şekilde hasta olduğunu duyduğumuz arkadaşların çocukları var,diyorumya,çok kötü bir virüs var,yağışın çok az olmasındanmı kaynaklanıyor bilmiyorum ama inşallah çabuk kaybolur,çocuklar hasta olmaz...

***şu sıralar Tuna'nın en sevdiği oyun,seyrettiği cd ve tv. proğramlarındaki karakterlerden birisi kendisi,biriside ben oluyoruz ve sürekli seslendirme yapıyoruz,bir nevi evcilik sayılır;)sık sık karakterlerimiz değişiyor tabi..
***geçenlerde Saliş teyzesine,gördüğü bir rüyayı anlatmış,sonra banada anlattı,ilk defa bu kadar ayrıntılı bir rüya anlattığı için hoşumuza gitti.rüya şöyle,hayır olsun;) :Tuna yatakta yatarken,ben mutfağa yemek yapmaya gitmişim,sonra"tısssss"diye bir ses gelmiş,Tuna yataktan kalkıp bakmışki,yağmur yağıyormuş,salona bir girmiş,yağmur evimize,salonumuza yağıyormuş;))
***artık o kadar çok araba oynuyoruz ve konuşturuyoruz ki,walla bıktım artık;))içim dışım araba oldu.geçen tüm sevimliliğini takınmış,yanıma geldi"ne demezsin he?araba oynatalımmı?":)))hayır demek mümkünmü?
***maalesef artık öğlen uykusu hiç yok aylardır.fakat öğlen uyumayan çocuk,akşam bari erken uyur,bizde o da yok:(mümkün olduğunca erken yatırmaya çalışıyorum ama bazen başaramıyoruz,yine böyle bir çabamda,uğraşlarım olumsuz sonuçlanınca,kızdım,sonrada özür diledi ve barıştık;)ben öpünce"öptüğünü silmiycem,silermiyim hiç"dedi:)))ve uyumamak için,yeni yemek yediği halde,süt istedi,bende vermek istemedim tabi uykusu dağılmasın diye,nasıl olsa sabaha karşı süt istiyor diye,oyununa gelmediğimi anlayan uyanık,duygu sömürüsü yapmaya başladı"niye bana süt vermek istemiyosuuuun?":)))
***yemek yedirirken,çoğunlukla oyunla yediriyorum tabi,geçen gün pirinç pilavı yediriyordum,kaşıktaki pilavları ağzına götürürken"heyecanlasınlar bunlar kendini"dedi,ağzı,yazın bayıla bayıla gittiği,oyun yeri Tigem miş;))bu durumda pirinçlerde kendisi oluyor tabi,canım benim,çok özlemiş orayı..
***hastalandığında dr.amcasına gittiğimizde,şeker vermişti dr.amcası her zamanki gibi,bende teşekkür etmesini isteyince,etti kibar oğlum;)dr.amcasıda"ne kadar kibar bir çocuk bu böyle"dediğinde,çok hoşuna gitmiş olmalı ki,eve gelip üstümüzü değiştirirken,bacaklarıma sarıldı"benim gibi kibar kibar olmuşsun sende"dedi:)))beklemediğim bir cümle olduğu için çok hoşuma gitti,ne demek istediğini anlamdım ama hoşuma gitti yinede.sonrada"ayyy,çorapmış bunlar"dedi;))bizim kibarlık kalmadı tabi..
***tam soru zamanı olduğu için,sorduğu sorulara ne kadar mantıklı cevaplar versekte"nedeeeen?"diye yine soruyor.işimin çok olduğu bir gün,yine sorular sordu ve sabırla cevaplamaya çalıştım,mantıklı verdiğim cevaplar karşısında tekrar"nedeeen?"sorusu gelince,bende onun taktiğini uygulayıp,kısaca"işte"dedim,aldığım cevap hem çok sevimli,hemde benim ona söylediğim şekildeydi"işteni severim senin":)))))



artık koca delikanlı oldu oğluşum maşaAllah;)onun içinde,kıyafetlerini kendisi giymeli,giyeceği kıyafetleri sırayla yere koyup,nasıl giyeceğini anlattım ilk giymeye başladığında,"en son çoraplarını giyip,gel beni öp"diyorum,o zaman zevkle yapıyor kerata;)))altlarda sorunumuz yok artık ama henüz üst kıyafetlerini(montu hariç) kendi giyerken yardım gerekiyor;)

yatağımızı değiştirmenin zamanı geldide geçiyordu bile.yatak almaya girdik,Tuna'ya mcqueen'li uyku seti alıp çıktık:))yatağıda aldık tabi ama Tuna'nın da,benimde daha hoşumuza giden,uyku seti oldu;)
eve getirip,yorganını yere serdiğimde,sevincinden,üstünde yuvarlandı durdu miniğim;)

esra'nın( http://annevebebisi.blogspot.com/) bloğunda, M.K.'nın bal ve zeytin yemesi çok hoşuma gitmişti,Tuna'da zaman zaman kendisi yiyor yemeklerini ve bal yemeyi çok seviyor,o gün kahvaltısını kendisi yapsın istedim:)yanıbaşında arabaları,bir taraftan da krepine bal sürüp yiyor:)) canım benim,o kadar hastaydıki,elini kaldırmaya mecali yoktu:( birkere de,ateşini kendisi ölçmek istedi..
:)gözünün,burnunun akmasına,yüksek ateşine ve halsizliğine rağmen yinede gülümsemeyi başarabiliyordu maşaAllah minik kuzum..

baktım ateşli,ılık bir banyodan sonra,atlet ve boxser giydirip vücut ısısını düşürmeye çalıştım..

boxser'ıyla çok tatlı görünüyordu;))

ateşi banyodan sonra bile düşmeyince,soğuk su koyduğum leğeni,altına naylon serip,salona koydum,istediği arabalarınıda getirip,içinde oynayabileceğini söyledim,çok sevindi:) alnına ıslak havlu koydurmayınca,çareyi,şapkasının içine ayıcık şekilli,minik buz kalıplarını koyarak,giydirmekte buldum;))
ben kıyafetini ütülerken,yanıma gelip,kanepeye uzandı."uykunmu geldi oğlum?"dediğimde,bezgin ve kısık bir ses tonuyla"yok,gözlerimi dinlendiriyorum"dedi:))) arkasındanda ekledi"sen öyle diyosunyaaa":))))yanında uyuyan insan görmeye hiç tahammülü yok keratanın,çok yorgun ve uykulu olduğumda"uyuyomusuuuun,uyumaaaa"dediğinde"yok oğlum,uyumuyorum,gözlerimi dinlendiriyorum" diyorum,sözler aynen iade;))
silahlar ve kılıçlardan sonra, araba dönemimize girdik;)evin her odasında park halinde arabalar görmek mümkün.bu gün çok güzel park ettiği bu arabaları görünce,fotolarını çekmeden edemedim.
en çok sinirlendiği olay,arabalarını bıraktığı yerden kımıldatılması,hele geçerken görmeden ayağınızla çarpmışsanız ve ya çarparız diye kenara ittirmişseniz,vay halinize,o çığlığı duymak boynunuzun borcudur artık;))

leğende arabalarını oynatıp,yıkarken,ateşi düşsün diye şapkasıyla birlikte kafasına koyduğum ayıcık şekilli buzlarla oynamaya başladık.içlerinden birini anne seçip,bana verdi,onu ben seslendirdim;)))

:)))"arkadaşım,seni ittiriyorum"ayıcıklar birbirini ittirirken izin alıp ittiriyor.bu arada,söylemesine kızdığımız"gerezekalı;),iyyyreeenç,piiiis ve piskopaaat"kelimelerini,oyun oynarken,seslendirmelerde rahat rahat kullanıyor kerata..

4 yorum:

Anne ve Bebisi dedi ki...

Canim benim ya, cok gecmis olsun Sukrancim. Allah'tan simdi iyilesmis. Cok cok opuyorum yakisikliyi :)

Ruyasi hayr olsun :) Cocuklar gordugu ruya cikar herhalde :) Coks af kalpliler ya hani o acidan :) Ne guzel ruyaymis masallah :) Evinize bereket gelecek diye yorumladim ben sahsen :D Darisi basimiza :D

Sozlerine, hallerine bayiliyorum masallah :)) Cok tatli, cok akilli :) Soyle bir kucaklamak da kismet olur insallah :)

ah bu arada, arkadasim Tr'den gonderdi hediye olarak bahsettigin tulumu :) Supper bir seymis valla :) Simdi onunla yatiyor benim kerata :D Tekrar tesekkurler caim tavsiye icin de.

sukran dedi ki...

teşekkürler esracım.evet,yağmur bereket denir,inş.hepimize bereket olur.biliyorsun,bende mehmed kaan ın hayranıyım,o benim çizgi film kahramanım;)çok karizmatik ve kişilikli bir çocuk maşaAllah.çok sevindim arkadaşının göndermesine esracım,çok rahat çünkü,biz çok rahat kullanıyoruz.aaah,ah zaten bir görüşebilseydik,o zaman bol bol kucaklarız,kucaklaşırız inş.

emine dedi ki...

ay kıyamam canım benim gözlerinden belli hastalığı çok geçmiş olsun şükran ablacım nevresimine bende bayıldım ne kadar güzel iyi günlerde kullansın mışıl mışıl uyusun güzel rüyalar görsün yeni yatağında şükran ablacım bi buluşma ayarlasak gerçi havalar bu aralar yine bozdu ama

sukran dedi ki...

teşekkürler minecim,çok şükür atlattık hastalığını.canım,bende istiyorum,hepinizi çok özledim ama dediğin gibi havalar çok sert gidiyor,biraz daha yumuşasında inş.buluşalım,yeşim geldiğinde istedim ama tuna hastalandı maalesef,ayıp oldu kızcağızada.öpüyorum sizi canım..