22 Şubat 2009 Pazar

TİYATRO,ARMADA,KALP,ANTARES VE BİR AYAKKABI HİKAYESİ;)

Tuna gün geçtikçe daha bilinçleniyor,daha bir öğrenme çabasında.bu gün kek yapacağımı söyledim"neden?"diye sordu,bende"babanın canı istemiş,hem sende seviyorsunya"dedim."can nasıl bişe?"diye sorunca,bir an kalakaldım;)sonra kafamı toparlayıp,cevap verdim.çocuklar büyüdükçe,soru şekilleri ve ilgileride değişiyor tabi,her şeye hazırlıklı olmak lazım..

geçen sabah kalktığında"bi başım ağrıyo,salona gidelim,üçlü koltuğa yatıyım,sende bana yumurcağı aç"dedi:)bazen aceba gerçekten ağrıyormu ki?diye düşünüyorum böyle şeyler söylediğinde.gün içinde bir kaç kez sordum,"hala geçmedi"dedi?

bu günlerde bazı şeylerin ismini yanlış söylüyor,bazısına dili dönmüyor,bazısını söylerkende şaşırıyor:)mesela vana yerine"nava"diyor:))))tuvaletteki vananın ne işe yaradığını sormuştu,aklına geldikçe gündeme getiriyor ama şaşırıp çoğu kez"nava"diyor:))) rakip kelimesine de dili dönmüyor,onun yerine"rapik"diyor:))))"anneeee,kralla yeşil,mcqueen'in rapiki,biliyormusun" dedi,ilk söylediğinde anlamadım ve ne demek istediğini düşündüm,o zaman çok sinirlendi ve ağlamaklı bir ses tonuyla bir kaç kez tekrarladı,en sonunda anladım,meğer çocuk rakip demek isiyormuş:)))




bu gün Tuna ve İnci Dila'yı tiyatroya götürdük.sağ olsun İlker eniştemiz bizi bıraktı ve aldı.

tiyatro oyununun ismi"keloğlan,veziroğlan" dı.başlarda beğenerek izledilersede,sonlara doğru bütün çocuklar sıkılmaya başladı.hemen hemen aynı yaş gurubu olduğu için,ilgi sürelerini aşmıştı sanırım;)bu sefer oyuncularla foto çekinmek istedi bizimkiler ama keloğlan bizden sonraki oyuna yetişmek durumunda olduğu için,erken ayrıldı.bende sahneyi bari çekiyim dedim;)

oyuncularla çekemedik ama reklam panosunun önünde bir poz aldık;)

oyun çıkışı,Armada alış-veriş merkezine uğrayıp,Tuna'nın doğum günü için oyuncak bakalım dedik.şimşek mcqueen'in jetonlu oyuncağını görünce,elimi bıraktı,fırlayıp alış-veriş merkezindeki oyuncakçıya daldı kerata:)inci Dila'da,hemen yanındakine bindi,ne kadar mutlu görünüyor yumurcak:)

aceba ne okuyor bu entel çocuuuuk;)ne olacak,tabiki şimşek mcqueen kitabı:))olsun,okusunda,okumayı sevsinde,ne bulursa okusun oğluşum.. bu arada,çok karanlık çıkmış foto.

çok net görünmüyor gerçi ama oğlum salonumuzun halısına çok güzel bir kalp çizdi,"anneeeee,baaak,kalp çizdiiiim"diyede sevincini benimle paylaştı:)

çocuklar hasta olduğunda iştahlarıda gidiyor maalesef:(yumurta türü yiyecekler kahvaltıda ağır gelebilir diye,Tuna'ya patates haşladım,cazip hale getirmek içinde,sevdiği figürlerden kesip haşladım;)

geçen çarşamba,Tuna'yı ne zamandır götüremediğim ve en sevdiği yerlerden biri olan Antares alış-veriş merkezine götürdüm.Zülüş teyzemiz ve iş yeri çok yakın olan Esen teyzemiz de geldi.giderken pazarlık başladı"ama benim elimden sen tut orda tamammı?":))"oğlum,Zülüş seni çok özlemiş,bir elindende o tutsun,olurmu?"dedim,biraz düşündükten sonra"olur"dedi."ama Esen teyzende gelecek,o seni çok seviyor,birazda ona tuttururmusun?"diye sorduğumdaysa,hayır diyemedi direk ve"ama benim iki elim vaaaaar"dedi:))))
kuzucuğum anlaşmaya uydu ve bizi hiç üzmedi orda maşaAllah.şekilde görüldüğü üzere,her ikisininde elinden tuttu;)))

Esen teyzemizin kızı Berfin'e doğum günü hediyesi beğeniyorduk,Tuna yine kendini yerlere attı:))ne zevk alıyor bilmem ama çok rahat görünüyor doğrusu;))az sonra gireceğimiz oyun alanından çıktığında ayağında bu ayakkabılar yerine,başka ayakkabılar vardı.hemen farkedip,alana tekrar döndük.ordaki ayakkabıların hepsini gösterdiler,hiç biriside bizimki değildi,Tuna'dan önce çıkan bir çocuğa giydirip göndermişler demekki.oynatan ablası"ama ayakkabın bu mu?diye sordum,evet demişti?"dedi.çocuk ne bilsin?Allahtan giydirdikleri ayakkabıda 27 no.idi,hemde kahverengi.neyseki yeni ayakkabımızda kaliteliydide,fazla dağıtmadık ortamı;))))işin şakası bir yana,ilgisizlik canımızı sıktı,madem ayakkabıları içeri alıyorsunuz,çocukların sırtlarına isimlerini yapıştıracağınıza,ayakkabılarına yapıştırsanıza be kardeşim.cep no.bıraktım ama hala arayan yok,demekki,alanlarda memnun kalmış;)

aldığımız 10 jetondan birisi artınca,bizde oğlumla karşılıklı oyun oynadık:)

o kaydıraklardan kayarken he heyecanlandı kerata,her rengi defalarca denedi,ne fark varsa?çocukluk işte;))

çok belli olmuyor ama,yeni ayakkabılarımızda bunlar.bizimki bot tipiydi,biraz daha boğazlı ve daha ağırdı,eh,nede olsa önümüz yaz,biz kardayız deyip kendimizi avutuyoruz;))))
Antares'ten çıkışta Zülüşlere gittik,gelmesini dört gözle beklediği Özgürle,araba çarpıştırdılar,oyunlar oynayıp kahkalar attılar:)ev biraz soğuk olduğu için,montunu ve patiğini hiç çıratmadık;)
İnci Dila kreşe gittiği için çok sık hastalanıyor doğal olarak.ama hastalığı sürekli tekrarlayınca,dr.1 ay dinlensin,kreşe göndermeyin demiş.anneannemizdeydi geçen hafta.fakat,perşembe günü annesini isteyip ağlayınca,anneannemiz biraz zor durumda kalmış,o da hastaydı çünkü geçen hafta.bende bize gelmesini teklif ettim Dila'ya,seve seve kabul etti,hem Tuna'yla oynarlar,ikiside sıkılmaz dedim.gidip aldım,ilk saatlerde çok neşeli ve samimiyken,akşamadoğru biraz bozuştular.Dila gelmeden önce iyi geçinmeleri konusunda Tuna'yı tembihlemiş ve"yazık oğlum,annesi yanında yok ve hasta sakın kavga etmeyin,güzel güzel oynayın olurmu?"demiştim,canım benim,çok etkilenmiş,Dila bir şey dediğinde hemen ağlayarak yanıma geldi,başka zaman olsa,o da karşı koyar,hakkını savunurdu.ertesi gün"demi anne,Dila şükran teyze,Tuna oyuncaklarını vermiyo bana demişti,yazıııık"dedi,bende o zaman"Tuna,nasıl anlaşmıştık?"diye uyarmıştım,ertesi gün söylediği o sözden anladım etkilendiğini;)Dila'da,minik kediler gibi gelip kucağıma siniyor,ilgi bekliyordu,artık ikisinide aldım kucağıma Tuna'da kıskanmasın diye.burda iyi anlaştıkları bir saatte,ikisininde sevdiği Arthur'u seyrediyorlar;)
burdada sünnetlik Dila:)))Tuna'nın dolabında sünnet kıyafetini görünce,giymek istedi;)Tuna şimşek mcqueen seyrederken,onu yalnız bırakmadı ve gitarı,sünnet kıyafetiyle Tuna'ya eşlik etti:)))

aslında iki tane çok güzel videomuz var ama, geçenlerde bizim p.c. format atıldı ve sanırım bazı ayarların tekrar yapılması gerekiyor,iki gündür uğraşıyorum,ekleyemedim videoları,artık Özgür'ün ellerinden öper;)))


2 yorum:

ipek dedi ki...

hayat tuna ile gerçekten dopdolu belli.

videolari yükleyebilirsiniz inş.
merakla bekliyorum.

bitmek bilmeyen cevap vermekte zorlandığın sorular..

umut 10 yaşında ve "yaw oğlum nerden aklına geldi şimdi bu?" diye karşılık verdiğim çoğu zaman cevapsız kalan birsürü soru soruyor hala.
yakında Elif de başlayacak:((

sukran dedi ki...

:))işin zor walla ipekim,Allah kolaylık versin.videoları hala ekleyemiyorum,çünkü özgür bu günlerde biraz yoğun,müsait bir zamanında rica edeceğim inş.çok öptüm canım seni ve çocukları..