10 Ocak 2010 Pazar

YUSUF'UN DOĞUM GÜNÜ VE NEFİS BİR KURABİYE TARİFİ

Demiştimya,konular birikti ama vakit bulamadığım için bloğumuzu güncelleyemiyorum diye.işte o konulardan biri de,Yusuf'un doğum günüydü.aslında Ağustos doğumlu Yusuf ama,o tarihte İstanbul'da olduğu için,anneannesi,en sevdiği kahraman şimşek mcqueen baskılı tabak,örtü,pasta almışsa da,arkadaşları yanında olmadığı için tadı çıkmamış tabi.o yüzden,Ankara'ya geldiğinde annesi arkadaşlarıyla doya doya kutlaması için 2.bir doğum günü yaptı Yusufcuğa.işşşşte fotolar..

Yusufcuğun,mutluluktan yüzünde güller açıyor:)işte doğum gününün zevkine,böyle,arkadaşlarla varılır yaaaw;))

masa başı eğlencesi:))

sanırım burda,Yusufcuk pastasını parmaklamış:)))

bunlar,M.Enes'in babası Lokman amcalarının jesti.sağolsun,sadece Yusuf'a yaptırmakla kalmamış,kendi oğlu Enes'e ve doğuştan;)F.B. li olduğunu bildiği Tuna'ya da F.B.forması yaptırmış.ve herbirinin adını yazdırmış formalarına.Tuna çok beğendi formasını,sık bık giyiyor hala.Yusuf'un ilk tepkisi"altını niye getirmemişler?"sorusu oldu:))) çok tatlılar maşaAllah yaaa;)

şimdide tarifimize geçelim.ben ilk yaptığımda,hamurunu toparlamakta biraz zorlanmıştım ama şimdi çok kolay oluyor.ve yiyen herkes tarifini istiyor.bu gün yine günümüz vardı ve arkadaşların isteği üzerine,yine bloğa ekliyorum tarifi,daha çok kişi faydalansın diye.gerçekten çok nefis bir lezzet,tavsiye ederim...bu tarifi,blog arkadaşım sevgili sefertasım Belgin"http://sefertasim.blogspot.com/2009/02/midye-kurabiye.html"de görüp denemiştim,kendisine çok teşekkür ediyorum bu güzel tarif için..


MİDYE KURABİYE


malzemeler:
1 paket oda sıcaklığında yumuşamış margarin(ben tereyağ kullanıyorum)
1 su bardağı pudra şekeri
2 yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
3 yemek kaşığı kakao
2 paket vanilya(vanilya yarine portakal kabuğu rendesi kullanıyorum)
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un

iç malzemesi:
1 kutu krokanlı fındık ezmesi
20-25 tane tüm kavrulmuş fındık
dış kısmı :
Yeşil fıstık
Bal (reçel suyu,pekmez v.s )
hindistan cevizi

yapılışı:
*Önce ıslak malzemeleri, sonra kuru malzemeleri ekleyerek yumuşak bir kurabiye hamuru yoğuralım
*Ceviz büyüklüğünde hamurdan parça kopartalım..
*Elimizde içli köfte açar gibi açalım..
*İçine 2 çay kaşığı fındık ezmesi ve 1 tane bütün fındık koyup bir ucunu hafif sivri, bir ucunu da top şeklinde kapatalım..
*Isıtılmış 175C'de pişirelim..
*Fırından çıkınca,soğumasını bekleyip, sivri ucunu bala batırıp fıstığa bulayalım....
Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok: