7 Kasım 2010 Pazar

RESSAM TUNA;))


Geçen seneki resimlerine bakınca,ümitsizliğe kapılmıştım açıkcası.öyle ki,çizdiği şeyin ne olduğunu anlamak mümkün değildi,sadece kendisi anlıyordu:)bu senenin başında da pek bir şeye benzemiyordu,ne zaman babasıyla maç seyretmeye başladı,Tuna'nın çizgisi değişti;) odasındaki tahtasına,seyrettiği maçtaki oyuncuları çiziyor,onları oynatıyor.bazen saatlarce sürüyor bu.ben iş yaparken,çocuğun sesi çıkmıyor,merak edip,nerde olduğuna baktığımda,tahtasının başında maç yaptırırken buluyorum çizdiği oyuncuları.maş.o kadar düzeldi ki çizimleri,son yaptıklarını görünce babasıyla şaşırdık ve sevindik.niye şaşırdık,çünkü,daha önce çizdiği insanların,yuvarlak bir kafası bile yoktu:))düz çizgilerden ibaretti bütün nesneler.bu postumuzu da,Tuna'nın çizimlerine ayırdııım...





bu görüntüyü ilk gördüğümde,kısa süreli bir şok yaşadım,sonra,çizdiği şekilleri görünce sevindim:))neyse ki ıslak mendille silince çıktı;)tabi hemen silmedim,bir kaç gün durdu.çünkü çocuk,mobilyalarını bu desende olsun istiyomuş:))resmin açıklamaları,bir alt fotoda..


aşağıdaki büyük olan,Batman,sağ üstteki,o anki hayali kahramanı "O" adam(rakam olan sıfır değil,harf O) soldaki pelerinli olan da Süperman :)) ayaklar,bisiklet tekerleği gibi :)))


aşağıdaki Spiderman,üst soldaki de,Batman'ın biraz küçüklük haliymiş:))) Batman'ın altındaki sarı çizgiler,o gün bizde olan Saliş teyzemiz gibi,Batman'ın çişi zannedilmemiştir umarım ;)çünkü onlar,bu kahramanların eşyalarıymış,artık neleridir bilemem..
bunu görünce çok hoşuma gitmişti.o zaman söylemişti ama kimler olduğunu unuttum.adamın bıyıklarını,saçlarını bile çizmiş:)geçen gün sınıf arkadaşı Dilara,2 kere Tuna'nın resmini çizmiş söylediğine göre.ama kafasını kare çizmiş,saçları da yokmuş:))tam bir bıyık hastası çocuk,eline geçirdiği kalemle bıyık-sakal yapıyor kendine:( bazı boyalar çok zor çıkıyor.
ressamımız bu tablosunda bir savaşı canlandırmaya çalışmış:))sol üst köşedeki bir komutan,diğerleri de askerleriymiş.bazan da böyle askerler çizip,savaştırıyor tahtasında.yalnız ööööyle bakıp geçmeyelim lütfen,sanata saygı;)yani ayrıntılara dikkat;kafalardaki o faunusumsu şeyler,miğfer oluyormuş.göğüslerinde X,bellerinde kemer ve kemere takılı kılıç,hançer v.s.var.ayaklarındaki postallar bağcıklı(bu sıralar bağcıklı ayakkabılara takmış bulunmaktayız) ve anı zamanda markası da Nıke:)))görülürmü bilmem ama amblemi bile çizilmiş:))
o gün Hatice öğretmeni,yüz boyasıyla yüzlerine şekiller çizmiş çocukların,ne hoşlarına gitti ama.yatana kadar sildirmedi:)burda çizdikleri de;Milli takımımızın kalecisi Volkan ve kim olduğuna karar veremediği bir Türk oyuncu..

burdakiler ise;soldaki o şişko olan,B.J.K. kalecisi Hakan,yanındaki B.J.K. lı bir oyuncu,sağdaki de,Rus kalecisi.Hakan'ın hemen altındaki bir insan zannedilmesin,çünkü o Hakan'ın şortuymuş :)))onun altında da Rus oyuncular gözüküyor ;)hangi kale B.J.K. kalesi?bu da sorulur mu? tabi ki az gol yiyen,yani soldaki kale :) maç,3-1 B.J.K. üstünlüğüyle sona ermiş :)



bunlar üst gurubun yakın çekimi..


çocuk kardeş özlemini,yazıya dökmüş burda.2 tane kardeşi olacakmış,birinin adı Tunay,diğerinin ise Tuna Han olacakmış :))bu sayı zaman zaman artabiliyor,mesela geçen gün 6ız,bir sonraki gün 8 iz,sonra da 9 uz kardeş istiyormuş,beni kedi ve ya köpek zannediyor herhalde ;)))bazan cinsiyet de değişiyor,bakıyorsunuz kız kardeş,bakıyorsunuz isminden dolayı erkek kardeş istiyor burda görüldüğü gibi.zaten kendi ismini yazmayı biliyordu maş.sonuna da bir Y ekleyivermiş kendi kendine,Saliha "tahtadakileri sen mi yazdın?"dedi bana,"hayır,ne yazılı?"diye sordum,odasına girince de bu tabloyla karşılaştım,teyzesine kendi yazdığını kanıtlamaya çalışıyor:))

hele bu çizimleri görünce,bayıldım.çünkü insanlar düz durmuyor,hareketleriyle çizmiş.kimi düşmek üzere,kimi topu yakalamak için yerlere serilmiş,kimisi de top bekliyor:)sağ üstten sayacak olursak;F.B.li oyuncu Santos,Mehmet Topuz,düşmek üzereyken,onun yanındakini de söylemişti ama onu da unutmuşum ve en sol üstteki de,Rus takımının kalecisiymiş :)parmağıyla gösterdiği de Rus kaleciymiş,yani aynı kişi.sağdaki kale Rusların,soldaki de bizim kalemizmiş,belli,daha az top var içinde,o yuvarlakların her biri,atılan birer gol ;)ve 21-11 yenmişiz,gerçi 21,burda 15 gibi çizilmiş ama olsun,2 ters olmuş,1 de 2 nin önüne geçmiş,o kadar;)


en çok ta,düşmek üzere olan Mehmet Topuz hoşuma gitti :)
sonra da,hareketinden dolayı,top yakalamak için yerlere serilen Volkan'ın resmi hoşuma gitti..


bunlar da alt gurubun yakın çekimi:) neden B.J.K.? çünkü arkadaşım Fahriye'nin 13 yaşındaki oğlu Edip Han,B.J.K.lı ve Tuna onunla konuşmayı çok seviyor,Futbol konuştukları zaman,Edip Tuna'ya takım değiştirmesi konusunda manevi baskı yapıyor adeta ;))yavrum,o da benimle bir daha konuşmaz korkusuyla,Ediple olduğu ve tlfnda konuştuğu zaman B.J.K.lı oluyor :))yani B.J.K. Tuna'nın yedek takımı;)


ta ta ta taaaaaaam... işte karşınızdaaaa,Hatice öğretmen :)) bunu sınıfta çizmiş.biz,Hatice öğretmenle veli toplantısında olduğumuz sırada,yardımcı öğretmenimiz Yasemin öğretmen,öğretmenlerinin resmini çizmelerini istemiş,Tuna da Hatice öğretmenini böyle çizmiş ama beğenmedi,saçlarını istediği gibi yapamamış ;))
burdakiler de,sağdaki bir öğrenciymiş sanırım ama soldaki de Yasemin öğretmenmiş :))
:))) way tipsiz ;)arkadaş,burda F.B.li oyuncu Ariel Ortega olmuş kendince :)))gece havalar çok soğuk olduğu için,formasını giymisene izin vermemiştim,o da üst pijamasının üstünden formayı,içliğinin üstünden de şortunu giymiş,kafasına bornozunun kemerini bağlamış,futbolcuların uzun çorapları var diye de çoraplarını dizine kadar sündürmüş :)))
eee,formayı giydi ama Ortega'nın sırt no. 23,noolcak şimdi?tabiki Demokrasilerde çarenin tükenmemesi gibi,bizde de tükenmedi ve Alex in no.artık 10 olduğu içiiiin,eski 20 nolu Alex formamızın 20deki "o" ını "3" e çevirerek Tuna'nın değimiyle çözümü bulduk ;)
o gün anneannesinde olduğu için ve ordaki topları hep eve taşıdığımız için,bu portakalla maç yapmış ;)) o topumuzuda anneannelerde bırakmadık,aldık eve getirdik :)

sabah,formasını giymenin sevinciyle,şöööyle ağız tadıyla bir maç yaptı :))
tabiki yine 23 sırt no.lu Ortega formasıyla:)alt katımızda oturan komşularımız 10 gündür yoktu,çocuk doya doya maç yaptı ama bu gün maç kısıtlamamız,alt komşumuzun dönmesiyle başlamış bulunmakta:(


4 yorum:

ipek dedi ki...

Aman allahim dolaplar kollar yuz.... Elif boya kalemlerini koltuga koyunca bile sinirleniyorum. Tahammulsuzlugumun sebebi tembelligimden kaynaklaniyor kesin. Is ciksin istemiyorum hic.
Senin begendigin fotolar benim de cok hosuma gitti. Masallah. Bu ne sakal biyik meraki boyle hakkaten:))
Tamer abinin yerinde olsam birakirdim:p

A. dedi ki...

Çok severim böyle çocukları.Alemsin küçük adam.

OZY- dedi ki...

Eserlerin fotosunu çekmen iyi olmuş,Tuna'nın gelişimi gösteren önemli bir anıya dönüşmüş blogda, yoksa sana sadece zahmeti kalacaktı. Hem kereta ne kadar sabırlı, özverili bir annesi olduğunu anlar ilerde:)
Maşaallah çok güzel çizmiş, detaylar hareketler falan çok iyi.
İpek'e katılıyorum, Tamer Abi bıyık bırakmalı:))

TuruncuTatlar dedi ki...

şükran ablacım maşallah tuna delikanlı olmuş artık. antalya resimlerinize bayıldım. Allah sindirsin. ben iyiyim çok sağol şükran ablacım biraz tembellik ettim biraz da olanağım olmadı bloğa bir süre yazamadım ama şimdi kaldığım yerden allahın izniyle devam:) kendine çok iyi bak tunayı kocaman öptüm ;)