11 Mayıs 2008 Pazar

ANNELER GÜNÜ


Bu gün anneler günü.sabah,yan komşum Gülşen in kızı Sevde ve oğlu Ali nin "geliiin çiçeeek dereeelim,yollarınaa sereelim"türküsüyle annelerine hediye verdiğini anladım:)eminim Sevde nin fikriydi,yoksa erkek çocukları o kadar ince düşünmez herhalde;)hoşuma gitti.Tuna uyandığında ona anlattım."sende bana hediye aldınmı oğlum?"dedim."aldım"dedi."hani o zaman?"diye sordum."getiyince göyüysün"dedi:)))bir an gerçek zannettim;)kahvaltımızı yaptıktan sonra,Zülüş ün annesi olan teyzem en büyüğümüz olduğu için,onlara anneler gününü kutlamaya gittik.teyzemin arkadaşı Fatma teyze vardı gittiğimizde.Tuna biz bize olacağımız düşündüğü için,biraz çekingen davrandı,huzursuzlandı.üstelik Diloşlarda,biz gitmeden önce bir yere uğradığımız için,babaannesine gitmişler,iyice canı sıkıldı.anneannesi,saliş,zülüş bile onu tatmin etmediler,gitmeden önce saydıklarımız arasında Diloşla suzanda vardı çünkü.bu gün sürekli peşimdeydi ve"anneeeee,eeedesiiin?"yoklaması nerdeyse dakikada bir tekrarlandı.üstüne üstlük,öğlen çok uğraşmama rağmen yine uyumadı,biraz bunalttı beni yani,iş falan yaptırmadı.çıkışta,yürüyerek anneannelere gittik.giderkende,bir mağazadan saliş teyzemizin bir şey alması gerekiyormuş,Tuna da kendine oyuncak seçti:)çok yorgundu,yürürken sallanıyordu,bir ara kucağıma aldım.bir oyuncak mağazasından küçük mavi bir araba aldık ona.sonrada emeği çok geçen saliş teyzesine,planladığımız şeyi almak için gidiyordukki,mağazanın kapanmış olduğunu gördük:(bizde"ı love you"yazılı,kalp şeklinde kırmızı bir yastık ve bol bol çikolata aldık:))"anneley günün kutlu olşun"deyip,öperek teyzesine verdi hediyesini.akaşam eve geldiğimizde,babamız hediyeyi Tuna ya verdi,"hadi anneye hediyesini verelim"dedi ve elimi öpüp,alnına koyarken yine gülüyordu,tuhaf geldi çocuğa eli alına koymak öptükten sonra:))"sevdiğin dizinin c.d. sini aldık sana annesi"dedi babamız.hatırla sevgili nin film müzikleri c.d.si.bu gece onu dinleterek uyuttum Tuna yı.çünkü o da çok seviyor müziğini.Diloş tan alıştı,o sık sık dinliyordu anneannemize gittiğimizde p.c.den.ikinci anneler günümüzüde böyle geçirdiiik....
teyzeme her gidişimizde Tuna bu dolaba bir uğrar:))akşam üzeri,yeni çıkan asma yaprağını haşlayıp,ekşili iç pişirdik.bir tane de Tuna ya sarıp verdim,bir ucundan bir de sonundan ısırıp bıraktı:("anneciğim seni ben,çiçeklerden yemişten...."şiirini okuyarak verdiğimiz hediyenin ardından:)))ekşili içle birlikte çaylarımızı yudumlarken, anneler günü hatırası olsun diye,bir kaç kare çektik.çocukların öyle hitab etmesini istediği için,Tuna teyzeme"koca teeese(hatta ilk zamanlar tokoca teeese diyordu)"diyor:))koca teyzemiz...bu,Tuna nın oyun arkadaşı,"vadet"yani rafet dedesi.zavallı eniştem,ne bu çocuklardan çektiği.dayımın kızı küçükken enişte diyememiş"inciş"demiş ve adı kalmış inciş.biz inciş baba diyoruz,şimdi de Tuna adamcağızın adını vadet koydu:))afiyetle çay tabağından çayını içiyor:))pehlivaaaaaan,pehlivan:))) burda vadet dedesinin saçlarını karıştırıyor:))bayılıyor onun saçlarıyla oynamaya,beyaz olduğu için değişik geliyor herhalde;)ama güreş yapıyorlar gibi çıkmış:)))

işte tabanway seyahatimiz başladı...

kimi zaman anneannesinin,kimi zaman saliş teyzesinin,bazende zülüş ve benim elimizden tutup yürüdü..sonra sıkılıp,ters yürümek istedi canı:))burda da,hem zülüş ün,hem de bizim mezun olduğumuz ilkokulun(şimdi ilköğretim oldu tabiki) önünde bir kare çekmek istedim...Tuna hem yavaş yürüyüp hem de sağa-sola takılınca,anneannemiz yorulup,bir duvar kenarına oturup bizi bekledi,eh,biz gelesiye kadarda dinlenmiş.. :)bu günlerde bu işaretleri çok seviyor,ellemeden geçmiyor yanlarından:)))

girdiğimiz mağazada,kendisine bir tabanca beğendi Tuna.ama almadım.çünkü tabancaları sevmiyorum ve oyuncak olarakta kabul etmiyorum.gerçi büyüdükçe arkadaşlarından görüp istiyorlar ve ya alıyorlar ama en azından ben şimdi istemiyorum.daha eğitici-öğretici şeylerle oynasınlar... elinde kepçesi,dondurmacının koyduğu dondurmaları seyrediyor:))ama yiyormu?hayır,çünkü soğukmuş:)))bir türlü dondurma yediremiyoruz çocuğa,"üşütüyo anneee,soğuuuuk"diyor:)))



Hiç yorum yok: